Jeg liker å snakke med folk, og ønsker å virkelig forstå hva det er som driver dem. Jeg er interessert i mennesker og hvorfor de er der de er i livet.
Dette er nok egenskaper som vil komme godt med når han nå skal være Geonors ansikt utad, både mot nye og eksisterende kunder. For David handler det om å skape relasjoner og nye forbindelser. Å forstå kundenes behov og være en pålitelig støttespiller.
- Det er viktig å bygge tillit og finne de beste løsningene for kundene våre, konstaterer han.
Både gjennom utdannelsen hans innen petroleumsgeologi og senere som Account Manager hos seismikkselskapet TGS, har David mye spennende og relevant erfaring å ta med seg inn i den nye stillingen. Nå gleder han seg til å utforske nye muligheter for vekst og innovasjon.
Geonor opererer i en bransje som blir stadig mer relevant med tanke på vær og klima. Nå er tiden inne for å videreutvikle produktene våre, finne utvidede bruksområder for teknologien vi besitter og ikke minst kombinere dette med ny teknologi.
David mener også det er en stor fordel å ha byttet beite fra et stort internasjonalt selskap til en mindre bedrift:
Hos Geonor får jeg muligheten til å være med å påvirke. Jeg får bidra til å fremme bedriften på best mulig måte.
Dette er og har vært sentrale beskrivelser for produktene og tjenestene til Geonor i en årrekke. Produktene er utviklet for å tåle ekstreme forhold og påvirkninger, gjerne over svært lange tidshorisonter.
- Som ny i stillingen ble jeg svært overrasket over hvor solide og holdbare enkelte av produktene faktisk er. Dette må vi sørge for å synliggjøre ut mot markedet, understreker David.
Det står ikke på initiativ, og han ser fram til å ta fatt på arbeidsoppgavene sine hos Geonor. I tillegg til å pleie kunderelasjoner, skal han drive ulike former for oppsøkende virksomhet, samt videreutvikle bedriftens strategier.
-Vi står overfor et luksusproblem når det gjelder mulighetene som ligger foran oss. Det handler bare om å velge de rette veiene for å nå målene våre, sier han optimistisk.
Han poengterer at Geonor opererer i en spennende bransje, og at bedriften har tatt gode valg for hvordan de vil satse framover.
Som ny og uredd Salgs- og Markedsleder, er David opptatt av å se muligheter foran begrensninger. Når han i tillegg er en god menneskekjenner, ligger alle forutsetninger til rette for å kunne lykkes i det videre arbeidet:
Reisen har så vidt begynt og vi er helt i startgropen til nye teknologier og markeder. Dette er noe jeg virkelig gleder meg til å være en del av.